ماہ صیام صبر و مواسات کا مہینہ!

0

ﻣﮩﺪﯼ ﺣﺴﻦ ﻋﯿﻨﯽ قاسمی

ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﻨﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﻌﻤﺘﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﮯ ﺍﻥ ﻋﻄﺎﯾﺎ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ ، ﺣﻀﻮﺭ ﺍﮐﺮﻡﷺ ﮐﻮ ﺍﺱﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﺎ ﺷﺪﺕ ﺳﮯ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺭﮨﺎ ﮐﺮ ﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺁﭖﷺ ﻣﺎﮦ ﺻﯿﺎﻡ ﮐﺎ ﺟﺲ ﺷﻮﻕ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺫﮐﺮ ﺧﻮﺩﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻓﺮﻭﺯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺍﻟﮩﯽ ﮐﯽ ﻗﺪﺭ ﻭﻣﻨﺰﻟﺖ ﮐﻮﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎ ﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﮩﻤﯿﺰ ﮐﺎﮐﺎﻡ ﮐﺮﺗﺎﮨﮯ، ﺁﭖ ﷺ ﺟﺐ ﺭﺟﺐ ﮐﺎ ﭼﺎﻧﺪ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺩﻋﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮐﮧ ’’ ﺍﻟﻠﮩﻢ ﺑﺎﺭﮎ ﻟﻨﺎ ﻓﯽﺭﺟﺐ ﻭﺷﻌﺒﺎﻥ ﻭﺑﻠﻐﻨﺎﺭﻣﻀﺎﻥ ‘‘ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﺎ ﭼﺎﻧﺪ ﻧﻈﺮ ﺁﺟﺎﺗﺎ ﺗﻮ ﻟﺴﺎﻥ ﻧﺒﻮﯼﷺ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮔﻮﮨﺮ ﺑﻦ ﮐﺮﺿﻮﻓﺸﺎﮞ ﮨﻮﺗﮯ ’’ "ﺍﻟﻠﮩﻢ ﺃﮨﻠﮧ ﻋﻠﯿﻨﺎ ﺑﺎﻷﻣﻦ ﻭﻻﯾﻤﺎﻥﻭﺍﻟﺴﻼمۃ ﻭﺍﻻﺳﻼﻡ ﺭﺑﯽ ﻭﺭﺑﮏ ﺍﻟﻠﮧ‘‘ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﻢ ﭘﺮ ﯾﮧ ﭼﺎﻧﺪ ﺍﻣﻦ ﻭﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫﻃﻠﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎ.ﺍﮮ ﭼﺎﻧﺪ ﻣﯿﺮﺍ ﺍﻭﺭ ﺗﯿﺮﺍ ﺭﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﮯ۔

ﺭﻭﺯﮮ ﮐﮯ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﻼﻡ ﺍﻟﮩﯽ ﻧﮯ ﺗﯿﻦ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺳﮯ ﮨﻤﯿﮟ ﻣﺘﻮﺟﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ’’ ﻟﻌﻠﮑﻢ ﯾﺘﻘﻮﻥ ‘‘ ﺗﺎ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺻﺎﺣﺐ ﺗﻘﻮﯼ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﯿﮟ ، ’’ﻟﻌﻠﮑﻢﺗﺸﮑﺮﻭﻥ ‘‘  ﺗﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﺏ ﮐﺎ ﺷﮑﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻄﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕ ﭘﺮ۔ ﻟﺘﮑﺒﺮﻭ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯽ ﻣﺎ ﮨﺪاﮐﻢ ‘‘ ﺗﺎ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺍﺱ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﯼ ﺍﻭﺭ ﻋﻄﺎﺋﮯ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﺭﺑﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﮐﺒﺮﯾﺎﺋﯽ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﻭ ﺍﻭﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﮐﻮ ﭘﮭﯿﻼﺅ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮐﺎ ﺷﮑﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻭ ،ﻧﺒﯽ ﭘﺎﮎ ﷺ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﻣﮩﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﺆﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﺴﺨﮧ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ  ’’ ﻣﻦ ﺻﺎﻡ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﯾﻤﺎﻧﺎً ﻭﺍﺣﺴﺘﺴﺎﺑﺎً ﻏﻔﺮﻟﮧ ﻣﺎ ﺗﻘﺪﻡ ﻣﻦ ﺫﻧﺒﮧ‘‘  ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻤﺒﺎﺭﮎ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﺭﮐﮭﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﭘﭽﮭﻠﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﮔﻨﺎﮦ ﻣﻌﺎﻑ ﮐﺮﺩﮮﺋﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔

ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺮ ﮐﺎﺭ ﺩﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﷺ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﻮ ﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﻓﺼﻞ ﺑﮩﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﺯﯾﮟ ﺭﻭﺯﮦ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻭﺍﺻﻼﺡ ﻧﻔﺲ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﺭﮐﻦ ﮨﮯ، ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﻭ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻭﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﻧﺎﺻﺮﻑ ﻓﺮﺩ ﺑﻠﮑﮧ ﻣﻌﺎﺷﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﺭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺗﻨﮯ ﮐﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﮐﺎﻡ ﻓﺮﺽ ﮐﮯﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﺱ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﻮ ﻗﻮﺕ ﺍﻭﺭ ﺳﮩﺎﺭﺍ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ، ﺭﻭﺯﮦ ﺳﺎﻝ ﺑﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﺎ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ‏( SPECIAL TRAINING COURSE ‏) ﮨﮯ ﺟﻮ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻮ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً 720 ﮔﮭﻨﭩﮯ ﺗﮏ ﻣﺴﻠﺴﻞ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﮈﺳﭙﻠﻦﮐﮯ ﺷﮑﻨﺠﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﮯ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﮐﯽﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺧﻔﯿﻒ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺷﺪﯾﺪ ﮨﻮﺟﺎﺋﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺻﺮﻑ ﺭﻭﺯﮦ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﮐﯽ ﻏﺮﺽ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﯽ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﻨﺎ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﻮﯾﺎ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﻣﻘﺼﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﮯ ﺣﺼﻮﻝ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﯿﮟ ’’”ﻭﻣﺎﺧﻠﻘﺖ ﺍﻟﺠﻦ ﻭﺍﻻﻧﺲ ﺍﻻ ﻟﯿﻌﺒﺪﻭﻥ ‘‘ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﻨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﯿﺮﯼ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺮﯾﮟ ،ﺍﯾﮏ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﻓﺮﻕ ﺭﻭﺯﮮ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮﺗﻤﺎﻡ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﺩﺍ ﺋﯿﮕﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﺷﮑﻞ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﮨﮯ، ﺟﺐ ﮐﮧ ﺭﻭﺯﮦ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﯽ ﻣﺨﻔﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ﺻﺮﻑ ﻭﮦ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ، ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ، ﺍﻟﻠﮧ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ !

ﺍﺑﻦ ﺁﺩﻡ ﮐﺎ ﮨﺮ ﻧﯿﮏ ﻋﻤﻞ ﮐﺌﯽ ﮔﻨﺎ ﺑﮍﮬﺎﺩﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎﮨﮯ،ﺍﯾﮏ ﻧﯿﮑﯽ ﮐﺌﯽ ﺍﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ، ﺣﺘﯽ ﮐﮧ 700 ﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ، ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﮐﮯ ﺟﻮ ﺻﺮﻑ ﻣﯿﺮﮮ ﻟﺌﮯ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﺧﻮﺩ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ،ﯾﮧ ﻭ ﻧﻈﺮﻧﺎ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻭﻧﺘﺎﺋﺞ ﮐﮯ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻌﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺎﺩ ﺍﺻﻐﺮ ﮐﮩﯽ ﺟﺎﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻧﻔﺲ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻣﺨﻔﯽ ﺑﻐﺎﻭﺕ ‏( ﻃﺎﻏﻮﺕ ‏) ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺎﻧﯿﺖ ‏(ﺷﯿﻄﺎﻥ‏) ﺟﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﺑﮭﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﻮ ﻭﻗﺘﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻗﺎﺑﻮ ﻣﯿﮟ ﻟﮯ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ۔

ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﮮ ﺍﯾﮏ ﻣﺎﮦ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﻈﺮﻧﺎ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻗﯿﺪ ﺧﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺳﻼﺧﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺑﯿﮍﯾﺎﮞ ﭘﮩﻨﺎ ﮐﺮ ﻗﯿﺪ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ،ﺭﺳﻮﻝ ﮐﺮﯾﻢﷺ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﭘﺎﺱ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﺎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﺁﭘﮩﻮﻧﭽﺎ ،ﯾﮧ ﺑﺎﺑﺮ ﮐﺖ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﺒﺤﺎﻧﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺗﻢ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﻓﺮﺽ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ، ﺍﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﻣﯿﮟ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﮐﮭﻮﻝ ﺩﮮﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﮩﻨﻢ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺑﻨﺪ ﮐﺮ ﺩﮮﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺟﮑﮍﺩئیے  ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‘‘ ﻋﺎﻡ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ ﻭﺳﺎﻭﺱ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﻮ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻧﯿﮏ ﮐﺎﻣﻮﮞ ﺳﮯ ﺭﻭﮐﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﺖ ﻧﺌﯽ ﺷﮑﻠﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﻮﺳﻢ ﺑﮩﺎﺭ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻓﻀﺎ ﺑﮭﻼﺋﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺳﺎﺯ ﮔﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﺍﺋﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺳﺪ ﺭﺍﮦ ﺑﻦ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ، ﺭﻭﺯﮦ ﺍﯾﮏ ﮈﮬﺎﻝ ﺑﻦ ﮐﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﻭﺯﮦ ﺩﺍﺭ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺟﮭﮕﮍﮮ ﭘﺮ ﺁﻣﺎﺩﮦ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺻﺮﻑ ﯾﮧ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﺍﻟﮓ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ’’ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺯﮮ ﺳﮯ ﮨﻮﮞ ‘‘ ‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ ، ﻣﺴﻠﻢ‏) ﯾﮧ ﮨﻤﺖ ﯾﮧ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺩﮬﻤﮑﯽ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﺎﺗﮫ ﺳﮯ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺑﮭﯽ ﺻﺮﻑ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﮯ ﭘﺮ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺯﮮ ﺳﮯ ﮨﻮﮞ، ﺻﺮﻑ ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﺣﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﺐ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺷﻌﻮﺭ ﺍﻭﺭ ﺁﮔﮩﯽ ﮨﻮ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﯾﺴﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺳﮯ ﮔﺬﺭ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﻧﻔﺴﯿﺎﺗﯽ ﺭﺩ ﻋﻤﻞ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﺭﺿﺎ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺷﯽ ﮐﮯ ﺗﺎﺑﻊ ﮨﻮ، ﯾﮧ ﺿﺒﻂ ﻧﻔﺲ ﺻﺮﻑ ﺍﻭﺭ ﺻﺮﻑ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻣﺎﮦ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻭﺳﯿﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﮨﻢ ﺍﺳﯽ ﻭﻗﺖ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺐ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﻤﻞ ﮐﻮ وظیفه  ﺣﯿﺎﺕ ﺑﻨﺎﻟﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﻮ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﮨﺮ ﺳﺎﻧﺲ ، ﮨﺮ ﻗﺪﻡ، ﮨﺮ ﺧﯿﺎﻝ، ﮨﺮ ﻣﻨﺼﻮﺑﮯ، ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺍﺭﺍﺩﮮ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺥ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ، ﺟﻦ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﺍﻭﺭﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﻧﮕﻠﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﮔﻨﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﯿﮟ ﮐﻢ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﻋﺰﻡ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﮧ ﻭﻗﺖ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ،ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻨﺴﯽ ﻟﺬﺕ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺳﮯ ﻗﺮﺑﺖ، ﻏﺬﺍ، ﭘﺎﻧﯽ، ﺟﮭﻮﭦ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻋﺎﺩﺍﺕ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﯿﮟ ’’ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺟﮭﻮﭦ ﺑﻮﻟﻨﮯ، ﺍﺱ ﮐﻮ ﭘﮭﯿﻼﻧﮯ، ﺍﻭﺭ ﺟﮩﺎﻟﺖ ﮐﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﺮﮎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺰﺕ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﭘﯿﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﮮ ‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ ‏) ۔

ﯾﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺟﻦ ﻣﻄﻠﻮﺑﮧ ﺻﻔﺎﺕ ﮐﻮ ﺟﻼﺑﺨﺸﺘﺎ ﮨﮯﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﺮ ﻓﮩﺮﺳﺖ ﺗﻘﻮﯼٰ ﮐﯽ ﺭﻭﺵ ﮨﮯ، ﺩﻭﺳﺮ ﯼ ﺻﻔﺖ ﺻﺒﺮ، ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﮏ ﺟﺎﻧﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻧﻔﺲ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﺒﺎﺕ ﺳﮯ ﺭﻭﮐﮯ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﺜﺒﺖ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﻤﯿﺮﯼ ﭘﮩﻠﻮ ﺳﮯ ﺑﮭﻼﺋﯽ، ﻗﯿﺎﻡ ﺣﻖ ﺍﻭﺭ ﻧﻈﺎﻡِ ﻋﺪﻝ ﮐﺎ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﻧﺎ، ﻧﯿﺰ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﺒﺤﺎﻧﮧ ﻭﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﻮ ﻧﺎﻓﺬ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺟﺪﻭﺟﮩﺪ ﮐﻮ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﺮﺍﺩﺷﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺟﻢ ﺟﺎﻧﺎ ﯾﮩﯽ ﺻﺒﺮ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﻮ ’’ ﺷﮩﺮﺻﺒﺮ ‘ ‘ ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺒﺮﮐﺎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﺑﺘﻼﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﻧﯿﺰﻣﺎﮦ ﺻﯿﺎﻡ ﮐﻮ ﮨﻤﺪﺭﺩﯼ ،ﻣﻮﺍﺳﺎﺕ، ﻏﻤﺨﻮﺍﺭﯼ، ﻏﺮﺑﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﮨﻤﺪﺭﺩﯼ ﻣﺤﺘﺎﺟﻮﮞ ﮐﮯ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺎﮎ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ’’ ﻭﮨﻮ ﺷﮩﺮ ﺍﻟﻤﻮﺍﺳﺎۃ‘‘ ﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﻤﺪﺭﺩﯼ ﺧﻮﺍﮦ ﻣﺎﻟﯽ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻏﺬﺍ ﻓﺮﺍﮨﻢ ﮐﺮ ﮐﮯ ﮨﻮ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﯾﮏ ﻣﻼﺯﻡ ﭘﺮ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﻮﺟﮫ ﺧﺘﻢ ﮐﺮﮐﮯ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺩﮮ ﮐﺮ۔ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡﷺ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺩﻭﺳﺨﺎ ﺍﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﺎﺭﺵ ﻻﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ، ﺍﺱ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺁﭖ ﷺ ﺳﮯ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﻣﺎﻧﮕﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺁﭖ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔

ﺻﺒﺮ ﻭﺷﮑﺮ، ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻭﻣﻮﺍﺳﺎۃ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻔﺲ ﮐﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﮧ ﺍﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﺎ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﻋﻤﻞ ﮨﮯ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﻋﻤﺮؓ ﮐﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻗﻮﻝ

’’ﺣﺎﺳﺒﻮﺍ ﻗﺒﻞ ﺃﻥ ﺗﺤﺎﺳﺒﻮﺍ ‘‘ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﮐﺮﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮐﮧ ﺗﻤﮩﺎﺭﺍ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ‘‘ﺍﻭﺭ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﮐﮯ ﺭﻭﺯﮮ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺳﺎﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺍﻭﺭ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﮨﮯ ، ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﮐﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮩﻠﻮﺅﮞ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺫﮨﻦ ﮐﻮ ﺗﺎﺯﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ نسخہ ﮐﯿﻤﯿﺎ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﮭﻮﻝ ﭼﻮﮎ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﺱ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﮯ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻣﯿﮟ ﺭﺏ ﮐﺮﯾﻢ ﺳﮯ ﺧﺼﻮﺻﯽ ’’ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ‘‘ ﺍﺳﺘﻌﺎﻧﺖ ﻭﻧﺼﺮﺕ ﮐﯽ ﻃﻠﺐ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ،

ﻧﯿﺰ ﺍﺱ ﺍﺣﺘﺴﺎﺑﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ،ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻣﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮨﻮ ﯾﺎ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭ، ﺍﺳﮯ ﺍﻭﻻً ﺧﻮﺩ ﺳﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮﮔﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﮐﻤﯿﺎﮞ ﺍﻭﺭ ﺧﻄﺎﺋﯿﮟ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﺮﺯﺩ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﯿﮟ ﺫﺍﺗﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﯿﮟ ،ﺍﭘﻨﮯ ﺍﮨﻞ ﻭﻋﯿﺎﻝ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﮨﻞ ﻣﺤﻠﮧ ﻭﭘﮍﻭﺳﯽ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﺍﮔﺮ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻓﺮﺍﺋﺾ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺎ ﮨﮯ؟  ﯾﺎ ﭘﮭﺮﻣﺤﺮﻣﺎﺕ ﮐﺎ ﺍﺭﺗﮑﺎﺏ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﭘﺮ ﻏﻮﺭ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﺮ ﮐﮯ، ﻣﺎﺿﯽ ﮐﮯ ﮨﺮ ﮨﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺍﺣﺘﺴﺎﺑﯽ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﺱ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﮐﺎ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﮨﻢ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﮨﮯ، ﭘﮭﺮ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻭﺩﯾﺎﻧﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﻔﺲ ﭘﺮ ﻣﻼﻣﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﮯ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﻃﻠﺐ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮئے ﺍﺱ ﺧﺪﺍﺋﯽ ﻣﮩﻤﺎﻥ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﺳﺎﺭﮮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﻓﺮﯾﻀﮧ ﮨﮯ۔ ﻧﯿﺰ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﺣﻘﻮﻕ ﯾﻌﻨﯽ ﺯﮐﻮۃ ﻭﺻﺪﻗﺎﺕ، ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻭﻣﻘﺘﻀﯿﺎﺕ ﭘﺮ ﮐﺎﺭ ﺑﻨﺪ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ۔

ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﮬﯿﮑﮧ ﻣﻠﺖ ﮐﮯ ﺧﻮﺍﺹﻭﻋﻮﺍﻡ، ﻓﺮﺩﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺎﺿﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﮭﺎﻧﮑﯿﮟ,ندﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﺁﻧﺴﻮ ﺑﮩﺎﺋﯿﮟ، ﻣﺴﺘﻘﺒﻞ ﻣﯿﮟ ﺧﺪﺍﺋﯽ ﻧﻈﺎﻡﭘﺮ ﭼﻠﻨﮯ ﮐﺎ ﻋﺰﻡ ﻣﺼﻤﻢ ﮐﺮﯾﮟ، ﻣﻠﮏ ﺟﺲ ﺭﺥ ﭘﺮ ﺟﺎﺭﮨﺎ، ﮨﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯾﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻧﺌﯽ ﻣﻨﺼﻮﺑﮧ ﺑﻨﺪﯼ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻤﺖ ﻋﻤﻠﯽ ﻭﺿﻊ ﮐﺮﯾﮟ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺭﺍﺿﯽ ﮨﻮ، ﺑﻨﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺣﻘﻮﻕ ﺍﺩﺍ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯿﺎﮞ ﻧﻮراﻧﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﮐﯿﻔﯿﺎﺕ ﺳﮯ ﺳﺮ ﺷﺎﺭ ﮨﻮ ﺳﮑﯿﮟ۔

تبصرے