ہندوستان کا 75 واں یوم آزادی : مختصر تاریخ‎‎

ندیم خان

(بارہمولہ)

ہندوستانی یوم آزادی 2021:

اس سال ہندوستان کو آزاد ہوئے 74 سال مکمل ہو گئے اور 75 ویں ہندوستانی یوم آزادی  کا جشن منایا جا رہا ہے۔ ہندوستان ان تمام رہنماؤں کو سلام کرتا ہے جنہوں نے ماضی میں ہندوستان کی آزادی کی جنگ لڑی تھی۔ آج  کے دن ہندوستان کے وزیر اعظم نے لال  قلعہ پر پرچم کشائی کی اور قوم سے خطاب کیا۔ عام طور پر ہر سال دہلی میں اسکولوں اور تنظیموں سے وابستہ مختلف ثقافتی پروگرام منعقد ہوتے ہیں۔ لیکن اس سال کووڈ-19 وبائی امراض کی وجہ سے تقریبات مختلف ہیں۔

اس میں کوئی شک نہیں کہ ہندوستان کے لیے برطانوی حکمرانی سے آزادی حاصل کرنا آسان نہیں تھا۔ لیکن ہمارے رہنماؤں ، آزادی پسندوں ، اور لوگوں نے مل کر آزادی کی جدوجہد میں حصہ لیا اور آزادی کے حصول کے لیے پرعزم تھے۔
اگست 15 یعنی یوم آزادی ایک قومی چھٹی ہے ریاست اور مقامی حکومت کے دفاتر ، ڈاکخانے اور بینک بند رہتے ہیں۔ یہاں تک کہ اسٹورز اور دیگر کاروبار اور تنظیموں نے اپنے کھلنے کے اوقات کو کم کردیا کرتے ہیں یا بند رہتے ہیں۔

سنہ 1757 میں ہندوستان میں برطانوی حکمرانی کا آغاز ہوا جس کے بعد پلاسی کی لڑائی میں انگلش ایسٹ انڈیا کمپنی کی فتح ہوئی اور اس نے ملک پر قبضہ حاصل کرلیا۔ ایسٹ انڈیا کمپنی نے ہندوستان میں تقریبا 100 سالوں تک اپنا اقتدار سنبھالا اور پھر 1857-58 میں برطانوی تاج نے اسے ہندوستانی بغاوت کے ذریعے تبدیل کیا۔ پہلی جنگ عظیم کے دوران ، ہندوستان کی آزادی کی تحریک کا آغاز کیا گیا تھا اور اس کی قیادت مہاتما گاندھی نے کی تھی جس نے عدم تشدد ، عدم تعاون کی تحریک کے طریقہ کار کی حمایت کی تھی جس کے بعد ‘سول ڈس اوبیڈینس مومنٹ’  کی تحریک چلائی گئ تھی۔

سنہ1946 میں برطانیہ کے خزانے لیبر گورنمنٹ نے دوسری جنگ عظیم کے دوران ان کے دارالحکومت میں ہونے والے نقصان کی وجہ سے ہندوستان پر اپنا اقتدار ختم کرنے کا سوچا۔ پھر ، 1947 کے اوائل میں برطانوی حکومت نے جون 1948 تک تمام اختیارات ہندوستانیوں کو منتقل کرنے کا اعلان کیا۔ لیکن ہندو اور مسلم کے مابین تشدد بنیادی طور پر پنجاب اور بنگال میں کم نہیں ہوئی ۔ در حقیقت ، جون 1947 میں متعدد رہنماؤں جیسے پنڈت جواہر لال نہرو ، محمد علی جناح ، ابوالکلام آزاد ، بی آر امبیڈکر ، وغیرہ نے ہندوستان کی تقسیم پر اتفاق کیا۔ مختلف مذہبی گروہوں کے لاکھوں افراد نے رہائش کے لیے جگہیں تلاش کرنا شروع کیں۔ اور اس کی وجہ سے 250،000 سے 500،000 افراد ہلاک ہوگئے۔ 15 اگست ، 1947 کو آدھی رات کو ہندوستان کو آزادی ملی اور جواہر لال نہرو  کی تقریر  کے ساتھ اس کا اختتام ہوا۔

فروری20  ، 1947 کو برطانوی وزیر اعظم کلیمنٹ اٹلی نے اعلان کیا کہ ہندوستان میں برطانوی حکمرانی 30 جون 1948 کو ختم ہوجائے گی جس کے بعد یہ اختیارات ہندوستانی ہاتھوں میں منتقل کردیئے جائیں گے۔ اس اعلان کے بعد مسلم لیگ کے احتجاج اور ملک کی تقسیم کا مطالبہ کیا گیا۔ پھر ، جون 3، 1947 کو ، برطانوی حکومت نے اعلان کیا کہ ہندوستانی قانون  ساز اسمبلی کا کوئی بھی آئین جو 1946 میں تشکیل دیا گیا تھا ، اس کا اطلاق ملک کے ان حصوں پر نہیں ہوسکتا ہے جو اسے ماننے کو تیار نہیں ہیں۔ اور اسی دن 3 جون ، 1947 کو ، ہندوستان کے وائس رائے لارڈ ماؤنٹ بیٹن نے تقسیم کا منصوبہ پیش کیا ، جسے ماؤنٹ بیٹن پلان کہا جاتا ہے۔ کانگریس اور مسلم لیگ نے اس منصوبے کو قبول کرلیا۔ اس کا فوری اثر ہندوستانی آزادی ایکٹ 1947 کے نفاذ کے منصوبے کو دیا گیا۔

 اگست ، 1947 ، آدھی رات کو ، برطانوی حکمرانی کا خاتمہ ہوا ، اور اقتدار ہندوستان اور پاکستان کے دو نئے آزاد تسلط کو منتقل کردیا گیا۔ لارڈ ماؤنٹ بیٹن ہندوستان کے پہلے گورنر جنرل بنے۔ جواہر لال نہرو آزاد ہندوستان کے پہلے وزیر اعظم بنے۔ 1946 میں قائم ہونے والی قانون ساز اسمبلی ہندوستان کے تسلط کی پارلیمنٹ بن گئی۔

ہم آپ کو بتادیں کہ 2021 میں ہندوستان اپنا 75 واں یوم آزادی منا رہا ہے۔ ہر سال آرمی ، بحریہ ، اور ایئر فورس لال قلعے پر مارچ کرتے ہیں اور اسکول کے بچے معززین اور حاضرین کے سامنے رنگین لباس پہن کر کارکردگی کا مظاہرہ کرتے ہیں۔ لیکن اس سال کووڈ وبا کے وجہ سے ہر سال کی طرح جشن نہیں منایا گیا۔

ہندوستان کے وزیر اعظم نےلال قلعہ پر پرچم کشائی کی اور تقریر کی۔ دارالحکومت دہلی میں متعدد اسکولوں اور تنظیموں کے ذریعہ متعدد ثقافتی پروگراموں کا انعقاد کیا جاتا ہے لیکن اس سال جاری وبائی امراض کی وجہ سے جشن مختلف رہا۔

یوم آزادی پر لوگ پتنگ بازی کرتے ہیں جو ہندوستان کے آزاد جذبے کی علامت ہیں۔ دہلی میں لال قلعہ بھی ایک اہم علامت ہے کیونکہ 15 اگست 1947 کو آزاد ہندوستان کے پہلے وزیر اعظم جواہر لال نہرو نے ہندوستان کے پرچم کی نقاب کشائی یہاں ہی کی۔ دہلی شہر میں پرچم کشائی کی تقریب میں متعدد افراد شریک ہوئے جو دیکھنا ایک خوبصورت تجربہ ہے۔ اور کچھ لوگ محب وطن سینما گھر دیکھتے ہیں۔ ٹی وی پر اپنے گھروں میں لال قلعہ کی تقریب دیکھتے ہیں۔ پوری قوم اس دن کو پورے جوش و جذبے اور حب الوطنی کے جذبے کے ساتھ مناتی ہے۔

لہذا ، ہندوستان میں یوم آزادی مختلف طریقوں سے اور پورے حب الوطنی کے جذبات کے ساتھ منایا جاتا ہے۔

تبصرے بند ہیں۔