فکرِ اقبال سے استفادہ کرنے کی ضرورت

طالب شاہین

ڈﺍﮐﭩﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻗﺒﺎﻝ 9 ﻧﻮﻣﺒﺮ 1877 ﮐﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺑﯿﺴﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺷﺎﻋﺮ، ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﻣﺼﻨﻒ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﺻﻔﺖ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺗﮭﮯ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﺍٓﺝ ﺑﮭﯽ ﻗﺎﺋﻢ ﻭﺩﺍﺋﻢ ﮨﮯ۔ ﺍﺭﺩﻭ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻃﺒﻊ ﺍٓﺯﻣﺎﺋﯽ ﮐﯽ۔ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﻣﯿﮟ The reconstruction of religious thought in Islam ﻧﺎﻣﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻧﮑﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﮦ ﮐﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﻋﻈﯿﻢ ﺗﺼﻨﯿﻒ ﻣﺎﻧﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﯾﻮﺭﭖ ﮐﺎ ﺳﻔﺮ ﻃﮯ ﮐﯿﺎ۔ ﻭﮨﺎﮞ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﻓﮑﺮﺍﻭﺭ ﺑﺎﻟﻎ ﻧﻈﺮ ﺳﮯ ﯾﻮﺭﭖ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ، ﭘﺘﮩﺬﯾﺐ ﻭﺛﻘﺎﻓﺖ ﺍﻭﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﺎ ﺧﻮﺏ ﺗﺠﺰﯾﮧ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺷﻌﺮﻭﮐﻼﻡ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﺴﻦ ﻭﻗﺒﺢ ﺭﮐھ ﺩﯾﺎ۔

ﺍﮔﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﮐﻮ ﻣﻔﮑﺮ ﻭﻣﺼﻠﺢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗھ ﺳﺎﺗھ ﺍﯾﮏ ﻋﻈﯿﻢ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺩﺍﻥ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺒﺎﻟﻐﮧ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﺑﯿﺶ ﺑﮩﺎ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﺷﻌﺮﯼ ﭘﯿﻐﺎﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩﻗﺮﺍٓﻥ ﻭﺳﯿﺮﺕ ﭘﺎﮎؐ ﭘﺮﺍ ﺳﺘﻮﺍﺭ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺳﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺳﻮﺯ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭﺍٓﭖ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﻮ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﻭ ﺑﺮﺑﺎﺩﯼ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ  ﯾﮧ ﺩﯾﮑھ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺼﺪ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﮨﻮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ نوجوانوں ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻧﻈﺮﯾﮧٔ ﺣﯿﺎﺕ، فکر، ﺗﮩﺬﯾﺐ اور ﺩﯾﻨﯽ ﺍﻗﺪﺍﺭ چھین رہا ہے۔ ﻭﮦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺩﻟﺪﻝ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮑﺎﻻ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍُﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍٓﻓﺎﻗﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﺳﮩﺎﺭﺍ ﻟﯿﺎ۔

ﻭﮦ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺍُﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﮐاﻨﺪﮬﻮﮞ ﭘﺮ ﺩﻋﻮﺕ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻎ، ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﺣﻖ ﮐﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭﯼ ﮨﮯ، ﻣﮕﺮ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﻧﺴﻞ ﯾﮧ ﺑﮭﻮﻝ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺩﻥ ﺑﮧ ﺩﻥ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﺗﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﻗﻮﻣﯿﺖ، ﺯﺑﺎﻥ، ﺗﮩﺬﯾﺐ، ﻣﺴﻠﮏ، ﺛﻘﺎﻓﺖ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﻦ ﮐﻦ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﺳﮯ ﺍُﻧﮩﯿﮟ ﮔﺮﻭﮨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺭﮨﺎ ﮨﮯ، ﺍﻟﻤﯿﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﭽﮫ ﻣﺎﻝ ﻭﺻﻮﻓﯽ ﺍﺱ ﮐﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻃﻞ ﮐﺎ ﮨﺎﺗﮫ ﺑﭩﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻓﺤﺎﺷﯽ، ﺑﺪﮐﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﻋﺮﯾﺎﻧﯿﺖ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﺑﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺌﮯ ﺟﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻣﻠﺖ ﺩﯾﻦ ﺳﮯ ﻏﺎﻓﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻥ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﺻﻔﺖ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺍٓﻏﻮﺵ ﻣﯿﮟ ﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮬﺘﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯽ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺧﺎﻟﺺ، ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ، ﯾﻘﯿﻦ ﭘﺨﺘﮧ ﮨﻮﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻓﺮﻗﮧ ﻭﺍﺭﯾﺖ ﺳﮯ ﻻﺗﻌﻠﻖ ﮨﻮﮐﺮﻧﺎﺣﻖ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﯾﮑﺴﻮ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﻠﺖ ِ ﺑﯿﻀﺎ ﮐﻮ ﻓﺮﻭﻍ ﻣﻠﮯ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺧﯿﺎﻻﺕ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺳﮯ ﺍٓﺯﺍﺩ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﺎ ﻧﻈﺎﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻏﯿﺮ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩﻭﮞ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﮨﻮ ﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﻣﻐﺮﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﯾﻮﮞ ﺗﻨﻘﯿﺪ ﮐﺮ ﺗﮯ ﮨﯿﮟ؎

ﺩﯾﺎﺭ ﻣﻐﺮﺏ ﮐﮯ ﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞﺨﺪﺍ ﮐﯽ ﺑﺴﺘﯽ ﺩﮐﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ

ﮐﮭﺮﺍ ﺟﺴﮯ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺳﻤﺠﮫ ﺭﮨﮯ ﮨﻮﺍﺏ ﺯﺭ ﮐﻢ ﻋﯿﺎﺭ ﮨﻮﮔﺎ

ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺗﮩﺬﯾﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﺧﻨﺠﺮ ﺳﮯ ﺍٓﭖ ﮨﯽ ﺧﻮﺩ ﮐﺸﯽ ﮐﺮﮮ ﮔﯽ

ﺟﻮ ﺷﺎﺥ ﻧﺎﺯﮎ ﭘﮧ ﺍٓﺷﯿﺎﻧﮧ ﺑﻨﮯ ﮔﺎﻧﺎﭘﺎﺋﺪﺍﺭ ﮨﻮﮔﺎ

ﻋﻼﻣﮧ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺴﻠﻢ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻭﮦ ﺑﻠﻨﺪﺻﻔﺎﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﮮ ﺟﻮ ﺍﯾﮏ ﺻﺎﻟﺢ ﻣﻌﺎﺷﺮﮦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﯾﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﻦ ﺳﮑﯿﮟ، ﺟﻮ ﺍﺳﮯ ﯾﻘﯿﻦ ﻣﺤﮑﻢ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﭘﯿﮩﻢ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﮐﺮ ﮮ، ﺟﻮ ﺧﻮﺍﺏِ ﻏﻔﻠﺖ ﺳﮯ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮨﻮﮐﺮ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﮐﺎ ﻓﺮﯾﻀﮧ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﺎﻭﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﺎ ﺑﻮﺟﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺩﮬﺮﺗﯽ ﻭﺍٓﮐﺎﺵ ﮐﺎ ﺍﺛﺎﺛﮧ ﺑﻨﮯ۔

ﮐﻼﻡ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﯾﺎ ﻣﺮﺩﻣﻮﻣﻦ ﮐﻮ ﺑﻼﻭﺟﮧ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺹ ﻣﻘﺎﻡ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﺎ ﭘﺮﻧﺪﮦ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺩ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﯽ ﻧﻈﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺭﺍﺩﮮ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﻠﻨﺪﻭ ﺑﺎﻻ ﮨﻮﮞ، ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺼﺪﺯﯾﺴﺖ ﺳﮯ ﺑﮯ ﻟﻮﺙ ﻣﺤﺒﺖ ﮨﻮ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﻧﮕﺎﮦ ﺗﯿﺰ ﮨﻮ، ﻭﮦ ﺍٓﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭﺗﺮﻗﯽ ﮐﮯ ﻧﻘﺶ ﺭﺍﮦ ﭘﺮ ﮐﺎﺭﺑﻨﺪ ﮨﻮ، ﻭﮦ ﺣﻼﻝ ﺭﺯﻕ ﻣﮩﯿﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻﮨﻮ ؎

ﻧﮩﯿﮟ ﺗﯿﺮﺍ ﻧﺸﯿﻤﻦ ﻗﺼﺮ ﺳﻠﻄﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﮔﻨﺒﺪ ﭘﺮ

ﺗﻮ ﺷﺎﮨﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﺴﯿﺮﺍ ﮐﺮ ﭘﮩﺎﮌﻭﮞ ﮐﯽ ﭼﭩﺎﻧﻮﮞ ﭘﺮ

ﻋﻼﻣﮧ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻢ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺑﻨﺪﮦ ٔ ﺧﺪﺍﻭﺭ ﻣﺘﺒﻊ ﺭﺣﻤﺖ ﻟﻠﻌٰﻠﻤﯿﻦ ﷺﺑﻦ ﮐﺮ ﺟﺌﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﺗﻨﺎﻇﺮ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﻧﻈﺎﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﻧﻈﺮﯾﮧ ٔﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﻮ ﺯﺍﻍ ﻭﺯﻏﻦ ﺳﮯ ﺗﺸﺒﯿﮧ ﺩﯼ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﻮ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺯﺍﻍ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻧﺎﻣﻤﮑﻦ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺗﻮﻧﮯ ﺯﺍﻍ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﮐﯽ ﺗﻮﺗﯿﺮﯼ ﺷﺎ ﮨﯿﻨﯽ ﺻﻔﺎﺕ ﺗﯿﺮﯼ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺳﮯ ﻏﺎﺋﺐ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺍﻭﺭﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﮩﺎﻣﯽ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ، ﺗﺠﮫ ﻣﯿﮟ ﺣﻼﻝ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﺗﻤﯿﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﮔﯽ ؎

ﮨﻮﺋﯽ ﻧﮧ ﺯﺍﻍ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯﯼ

ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮ ﮔﺌﯽ ﺷﺎﮨﯿﻦ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﺻﺤﺒﺖ ﺯﺍﻍ

ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﺷﺎﮨﯿﻨﻮﮞ ﮐﯽ ﭘﺴﭙﺎﺋﯽ ﯾﺎﺍُﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪﯼ ؐﮐﯽ ﺯﺑﻮﮞ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺼﺪ ِ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﺼﻮﺭ ﻓﻼﺡ ﺳﮯ ﺩﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔ ﯾﮩﯽ ﺩﺭﺩ ﻭ ﮐﺮﺏ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﻮ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﮐﺮ ﮐﮯ ﯾﻮﮞ ﮐﮭﯿﻨﭽﺎ ﮨﮯ ؎

ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺗﯿﺮﯼ ﻗﻮﻡ ﮐﺎ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﻣﺎﺿﯽ ﺗﻮ ﺳﻨﮩﺮﺍ ﺗﮭﺎﻣﮕﺮ ﺣﺎﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﻭﮦ ﺭﻋﺐ ﻭ ﺩﺑﺪﺑﮧ، ﻭﮦ ﺟﻼﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﻭﮦ ﺣﺴﻦ ﺑﺎﻣﺜﺎﻝ ﻭﮦ ﺟﻤﺎﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﮈﻭﺑﮯ ﮨﮯ ﺟﻮﺍﺑﻮﮞ ﻣﯿﮞﭙﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺗﯿﺮﯼ ﻗﻮﻡ ﮐﺎ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮭﻮ ﮔﯿﺎ

ﺍُﺗﺮﮮ ﺟﻮ ﻓﻀﺎﺅﮞ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺷﺎﮨﯿﻦ، ﻧﮧ ﺭﮨﮯ

ﺑﺎﺫﻭﻕ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ، ﺫﮨﯿﻦ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ

ﭘﺎﮐﯿﺰﮦ ﮔﮭﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ، ﺑﺎﺩﯾﻦ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ

ﻭﮦ ﻻﻝ ﻭ ﮔﻠﺰﺍﺭ، ﻭﮦ ﻣﮧ ﺟﺒﯿﻦ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ

ﻣﻮﻣﻦ ﮐﺎ ﻭﮦ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺑﺎﮐﻤﺎﻝ ﮐﮭﻮﮔﯿﺎ

ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺗﯿﺮﯼ ﻗﻮﻡ ﮐﺎ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮭﻮﮔﯿﺎ

تبصرے بند ہیں۔