تبصرۂ کتب

دیارِ ادب (تحقیقی وتنقیدی مضامین)

’’دیارِ ادب‘‘دراصل ڈاکٹرعزیز سہیل کے تحقیقی وتنقیدی مضامین کا مجموعہ ہے جس کو دوحصوں میں تقسیم کیا گیا ہے۔ حصہ اوّل میں شخصیات اور مضامین شامل ہیں اورحصہ دوم میں اردوزبان وادب اور تہذیب سے متعلق مضامین کو شامل کیاگیا ہے۔ حصّہ اوّل میں پندرہ مضامین شامل ہیں

مزید پڑھیں >>

منزل ما دور نیست: طلبائے برج کورس کی خود نوشت تحریریں

گذشتہ دنوں ڈاکٹر ظفر الاسلام صاحب کے یہاں جانا ہوا تو ان کے ڈیسک پر ایک انتہائی پر کشش اور دیدہ زیب کتاب پر نگاہ پڑی اور میری نظریں وہاں ٹک کر رہ گئیں ۔ ڈاکٹر صاحب نے میری دلچسپی دیکھ کر وہ کتاب میرے حوالے کر دی ۔ یہ کتاب علی گڑھ مسلم یونیورسٹی کے طلبائے برج کورس کی خود نوشت تحریروں پر مبنی اظہاریہ تھی ۔ جس کا نام ہے "منزل ما دور نیست" ۔

مزید پڑھیں >>

دینی رسائل کی صحافتی خدمات

یہ کتاب اپنے موضوع پر اکلوتی کتاب ہے جس میں اہل علم اور صحافت پر کام کرنے والے طلبہ کیلئے انتہائی اہم معلومات موجود ہیں ۔ یقین جانئے یہ کتاب مدارس کی صحافت کو نہ صرف نیا موڑ دے گی بلکہ یونیورسٹی کے اساتذہ کی توجہ بھی مدارس کی طرف مبذول کرائے گی۔اس کتاب سے یہ یقین ہو گیا ہے کہ مدارس کی صحافتی خدمات کو فراموش نہیں کیا جاسکتا۔ سہیل انجم اس اہم علمی وتحقیقی کام کیلئے مبارکباد کے مستحق ہیں ۔ قدرت ان کی اس گرانقدر خدمات کو قبول فرمائے۔ توقع ہے کہ اہل علم وذوق اس کتاب کو اپنی لائبریری میں رکھنا پسند کریں گے

مزید پڑھیں >>

لستم پوخ (روحانیوں کے عالمی پایۂ تخت استنبول میں گیارہ دن)

یہ ایک نیم حقیقی اور نیم خیالی سفر نامہ ہے۔ نیم حقیقی اس لیے کہ پورے سفرنامے کو پڑھ کر بھی قاری کو یہ نہیں معلوم ہوپاتاکہ مصنف نے ترکی کا یہ سفر کب کیاتھا؟ ہاں ، کتاب کے آخری حصے میں ماہ ستمبر کے دوسرے ہفتے کی بعض تاریخوں کا حوالہ ملتاہے، مگر سال مذکور نہیں ہے۔ انھوں نے ابتدا ہی میں یہ صراحت کردی ہے کہ "طوالت سے بچنے کی خاطر بعض کرداروں کو بعض کرداروں میں ضم کردیاگیا ہے۔" (ص 6)

مزید پڑھیں >>

بے گناہ قیدی

عبد الواحد شیخ نے اس کتاب میں یہ مشورہ دیا ہے کہ اگر کوئی بے گناہ شخص پکڑا جائے تو اسے چاہیے کہ وہ پولیس والوں کی جھانسے میں نہ آئے اور ان کے کہنے پر کسی بھی کاغذ پر دستخط نہ کرے۔ کیونکہ اگر اس نے کر دیا تو پھر اسے ہر حال میں سزا ہو جائے گی۔ انھوں نے یہ بھی لکھا ہے کہ پولیس والوں کی کارستانیوں سے عدالتیں بھی واقف ہوتی ہیں لیکن وہ محض کاغذی ثبوتوں کی روشنی میں فیصلے کرتی ہیں ۔ جیل میں کئی سال گزارنے والے عبد الواحد شیخ نے کمال جرأت مندی کے ساتھ یہ کتاب تصنیف کی ہے اور اسے شائع کرکے فاروس میڈیا نے بھی اپنی حق شناسی کا ثبوت دیا ہے۔

مزید پڑھیں >>

محبت کی کنجیاں

زوجین کا تعلق محبت والفت کا ہوتا ہے۔ وہ ایک دوسرے کے لیے باعث سکون وطمانیت ہوتے ہیں ۔ دونوں ایک دوسرے کا اس حد تک خیال رکھتے ہیں کہ کسی کو اپنے حقوق کا مطالبہ کرنے کی نوبت نہیں آتی۔ اس لیے کہ شوہر کے حقوق بیوی کے فرائض میں داخل ہیں اور بیوی کے حقوق کی ادائیگی شوہر پر لازم ہوتی ہے۔

مزید پڑھیں >>

فانوس حرم :ایک عظیم کارنامہ

آپ کی زندگی کے تمام واقعات کو بہت ہی نرالے انداز میں بیان کیا ،سادگی بھرا لہجہ ،مختصر بہریں ،جاذب اور دل کش پیرایہ آپ کی آمد سے قبل کا پس منظر عرب کے حالات و واقعات ماحول اور سماجی کیفیت بہت ہی خوبصورت طرز پر پیش کی گئی،اس صورت حال کے باوجود یہ کوئی حقیقت سے پرے قصیدہ نہیں ہے ،بلکہ تاریخ و تحقیق کے تمام اصول و ضوابط کا اہتمام کیا گیا ،جو شاعر کی فنی مہارت ،اور تقویت ایمان کی دلیل ہے ،مثال ملاحظہ کیجئے ،اور ان کے قدروں کا اندازہ کیجئے۔

مزید پڑھیں >>

فیروز اللغات کا تنقیدی جائزہ (آخری قسط)

فیروز اللغات نے اسلامی اور عربی اصطلاحات کے صحیح معانی اور مفاہیم کے بیان کا اہتمام نہیں کیا ہے۔ اکثر اصطلاحات وتراکیب کو غلط ضبط کیا گیا ہے وہیں کوئی اصول اور ضابطہ یا کوئی معیار قائم کرنے کی کوشش نہیں کی گئی ہے۔ کسی کا لفظی معنی بتایا تو کسی کا مفہوم، کسی کی تشریح کردی تو کسی اصطلاح میں اپنے حساب سے کوئی اور معنی پہنادیا۔ کسی آیت کے ٹکڑے کی طرف اشارہ کیا کہ قرآنی آیت ہے تو بہت ساری آتیوں کو یوں ہی چھوڑ دیا۔اوپر دی گئی مثالوں سے واضح ہوتا ہے کہ ان عربی اور اسلامی اصطلاحات پر کام کرنے والے کے لیے عربی زبان کی نزاکت کا علم ہونا اور اسلامیات سے صحیح واقفیت ہونا بہت ضروری ہے ورنہ وہ یوں ہی غلطیوں کا ارتکاب کرے گا۔

مزید پڑھیں >>

فیروز اللغات کا تنقیدی جائزہ

میرے سامنے فی الحال اردو لغت نویسی کے آخری دور کی تالیف شدہ مشہور لغت ’’فیروز اللغات‘‘ ہے جسے مولوی فیروزالدین نے ترتیب دیا ہے اور عرصے سے متداول ہے۔ اس مضمون میں میں نے اس کے اضافہ شدہ جامع ایڈیشن کو بنیاد بنایا ہے جس میں بے شمار عربی اور اسلامی اصطاحات کااندراج کیا گیا ہے۔گذشتہ دنوں ’’اردو میں عربی الفاظ ایک جائزہ ‘‘کے موضوع پرکام کرتے ہوئے اردو کی دیگر لغات کے ساتھ فیروز اللغات بھی میری مطالعے میں رہی ۔اس دوران اس میں موجود اغلاط کو دیکھ کر بڑی حیرت ہوئی۔اس مضمون میں میں نے فیروز اللغات میں وارد عربی الفاظ سے دامن تہی کرتے ہوئے صرف عربی واسلامی اصطلاحات وتراکیب کا جائزہ لیا ہے۔

مزید پڑھیں >>